Bantningshysteri

Så här efter nyår har många löften om att så att säga "komma i form" avlagts. Är det bara jag som störs av denna hysteri?

Jag tycker det är drygt när folk tjatar om sina överflödiga kilon och skavanker här och där. För det lustiga är att det oftast är samma grupp som gör oss andra påminda om sina skavanker och de som heller aldrig blir nöjda med sig själva!

För den saken skull är det inte bättre att bli självdestruktiv. Men jag hoppas att vår fina dotter inte ska behöva växa upp med en kropps- och mathysteri! Vi kan inte påverka omvärldens size zero-hysteri men vi kan skapa en miljö hemma där vår fina tjej slipper ta del av den genom oss vuxna. Det skulle skära i mitt hjärta om Althea som 9-åring börjar peta i maten på grund av att jag som mamma hakat på kroppshysterin. Det är som Baloo i Djungelboken så klokt säger:

-Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser.

Vi lever här och nu, så passa på att njuta - varje minut!


Kommentarer
Postat av: Lena S

Du har helt rätt! Blir också trött på sånt. Även fast jag själv håller på och går ner i vikt. Men jag bantar inte. Äter det jag vill fast i lagoma mängder. Och tränar. En stor anledningen är kläderna, det är inte direkt billigt att köpa sig en helt ny garderob. Och som mammaledig är man ju inte skit tät =P

Men nu har jag gått ner så pass att det inte längre är dåligt för kroppen. Så nu ska jag försöka komma i mitt livs form rent muskelmässigt. Vikten är inte så viktig. Med två barn har jag upptäckt att muskler vore himla bra att ha! :)



2012-01-04 @ 12:27:29
URL: http://gopublic.devote.se
Postat av: Emma

Min kloka kompis!



Fin bild på er!

2012-01-04 @ 22:17:56
Postat av: mum

ja du har så rätt, var glad med vad livet ger, sunt förnuft kommer man långt med:)

2012-01-12 @ 21:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0