Att vara tre


Nu har vi varit hemma i en vecka med vår underbara dotter. Vi njuter och myser av att vara en liten familj. Aldrig har jag känt en sådan stor kärlek förr, både till Robin och den kärlek som man känner för sitt barn.


Robin för att han är den mest underbara pappan för Althea, han visar en sådan stor kärlek och omtanke. Samtidigt är han den mest underbara sambon för mig. Han stöttar mig till fullo och vi fungerar alldeles utmärkt tillsammans som ett team, precis som sig bör.


Nu har vi sakta men säkert börjat att få rutiner här hemma. Allt flyter på oförskämt bra och vi njuter av de pappadagar som är kvar innan Robin börjar arbeta nästa vecka. Dagarna går ut på att mysa med Althea, ta promenader, uträtta ärenden och träffa vänner och familj. Vi har det riktigt mysigt! Allt vi har väntat på i nio månader är nu här hos oss! Om jag själv hade fått gissa så skulle jag ha legat på förlossningen idag, men vi är båda så glada att Althea valde att vara så punktlig att hon ville komma till oss på den beräknade dagen! Att jag hann jobba in i det sista, att mamma och pappa fick äta middag på Grill och att förlossningen gick så otroligt snabbt och smidigit känns det som att hon planerat väl. 


Nu ligger Althea och sover sött i vaggan och jag ska väl se till att få sömn jag med.




Kommentarer
Postat av: Emma

Kul med en uppdatering. Hur funkar 1 på torsdag?

2011-09-06 @ 09:50:03
Postat av: Elina

Det låter ju precis som det ska! Är så glad för er skull. Hoppas att man får träffa er snart! Kram!

2011-09-06 @ 21:07:51
URL: http://elinadahl.blogspot.com/
Postat av: Elina

Ja, vi ska till Gävle och Gårdskär i helgen. Hälsa på familjerna. Vi får höras och bestämma en dag sen. Kanske nästa vecka! Kram!

2011-09-07 @ 23:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0