Utlösningsfaktor...

Att vara gravid innebär ofta ett lågt järnvärde, vilket även gäller mig. Så under min graviditet har jag börjat äta nötkött igen och självklart försöker jag äta blodpudding. Jag har aldrig haft svårt för blodpudding men de gånger jag ätit det nu under graviditeten har jag mått illa efteråt. Nu råkade det lämpa sig så att jag hade ett paket i frysen och självklart tänker min hjärna; JÄÄÄÄRN!  Så självklart åt jag det till lunch idag och det resulterade såklart i ett lätt illamående. Det var första delen.....

Den andra delen börjar med att jag ska ta mig ner i tvättstugan. På väg ner ser jag mig själv snabbt i spegeln och hinner tänka "herregud som jag ser ut". Nära till hands låg ett hårvax som jag passade på att snabbt dra fingrarna i håret med. Väl i tvättstugan så är jag mer illamående och tycker att det doftar bekant, och då snackar vi en bekant-illamående-känsla. Tro´t eller ej men hårvaxet var samma vax som jag använde när jag mådde som värst i början av graviditeten, jag spydde konstant och var sängliggande halva semestern! Och endast doften av vaxen utlöste nu samma illamående. Som tur är resulterade min lilla löprunda till toaletten inte i någon större kaskad och jag kunde raskt och i panik skölja håret i duschen.

Så nu sitter jag här, nyduschad i håret.. Fortfarande smått illamående... Och kan vittra doften av vaxet överallt! Den förföljer mig!


Kommentarer
Postat av: emma

stackars=(

2011-05-15 @ 18:39:25
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Stackaren. Blodpudding hade lite samma effekt på mig också. Hoppas du mår bättre snart. Kramisar!

2011-05-15 @ 22:02:48
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Veronica

Din stackare!!!

2011-05-16 @ 16:19:58
URL: http://frujantol.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0