Vad mammor är härliga!




Idag kom mamma ner till Sthlm för att lämna över Ture-hunden till syrran med sambo som kommit hem från sin resa. Då kom hon förbi med dammsugaren som jag köpte när jag var i Gävle till mig och Robin. Vår nuvarande (som nu är vår gamla) SÖG!  Dessutom dånade den så högt att det hördes bort till andra sidan jordklotet! Så nu har vi alltså en dammsugare hemma som dessutom marknadsför sig som den tystaste på marknaden, passar oss bra! Nu kan vi piffa lgh till både fotograferingen av lgh, som är imorgon, och visningen!



Men återigen till varför mammor är så bra att ha! De säger snälla saker till en, som vad FIN du är! Trots att man mest känner sig småtjock, ful i håret och som en kyckling (??) Men också för att de när de vet att man har mycket att göra kommer med matlåda och härliga grönsaker.




Allt som är trevligt är bra för magen
- Muminmamman


Kommentarer
Postat av: emma

tycker mammor kan vara obehagligt ärliga också.

mamma när jag va hemma sist: har du färgat håret blått?



Postat av: emma

å va får inte gravida äta?

har noll koll.

ickevegetarianer kan väl äta allt. :-)



då ska jag skriva in det i almanackan. fint där!

2011-03-15 @ 17:02:51
Postat av: samma som du

gomorron min fina vän med samma namn!

nää jag hade ändå inte gjort nått med gravad lax så vi ska nog kunna ha knytis ändå ;) fast man får nog dubbelkolla en gång extra med dig. kommer ihång från när syrran va gravid. fast det enda jag kommer ihåg är att vissa saker inte rekommenderas att äta, inte VAD som inte skulle ätas :)nope..det va en ide jag kläckt här. fast dem är nog inte omöjliga. :) och tiden är ju generös också. angeånde ramlösan..va litet inside skämt med elina.för några månader sen va jag helt övertygad om att den va en ny..hahaha.drack så månag konstiag sorter så den vanligaste kändes ovanlig;) ungefär som husmanskost på stureplan;9 Men nu vet jag och jag driver med mig själv.

ha en underbar helg. kanske att vi ses ikväll?

kramar

2011-03-18 @ 08:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0