Premiärtur



Idag tog jag en premiärtur på min gamla Kronan-cykel! De senaste två åren har den stått i källaren med punktering på båda däcken. Men min kära far är en händig och hyvens karl och fixade min cykel redan i vintras. Så idag skulle det cyklas!





Jag och kära Valdemar (jo han heter faktiskt så, min cykel. Dessutom har han en flickvän som heter Viola) har varit med om en hel del under åren som gått. En sak har jag lärt mig och det är att ANVÄNDA cykelhjälm! Så idag när jag cyklade på min fina Valdemar i min fina, lila hjälm var jag extra uppmärksam på om andra cyklister använde hjälm. Svaret blir att förvånansvärt många faktiskt gjorde det! Däremot blev jag besviken när jag såg en mamma cykla med sin drygt sex-åriga son, sonen använde hjälm men inte mamman. Det gäller väl att leva som man lär? Även om det är lag på att barn upp till 15 år ska använda hjälm så borde man väl föregå med gott exempel?

I vilket fall som helst så tog jag mig in till Söder och tog en fika med S som jag är kontaktperson för. Vi var på Coffehouse by George och jag beställde mig en latte. De senaste veckorna har jag haft ett sug efter latte, men denna latte smaka blä! Visst tycker jag om starkt kaffe men detta smaka i princip bara kaffe, fast på ett konstigt sätt. Jag brukar inte klaga men kände att ta mej 17 nu ska jag klaga, det måste ha blivit ett misstag. Jag fick mig en ny men den smakade lika äckligt den med. Personalen var vänliga och kom fram och frågade om denna smakade bättre och jag hade inte hjärta nog att säga att denna smakade lika äckligt.



När det var dags för hemfärd var solen borta och luften kylig. Jag hade min fina skinnjacka på mig men jag fick inse att det var svårt att dra upp dragkedjan, magen tar helt enkelt för stor plats! Så premiären med jackan fick nog bli den första och sista denna säsong, om jag inte går med den uppknäppt, men cykla kommer jag säkerligen att göra fler gånger!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0