En unge i minuten



Jag börjar sakta förlika mig med tanken på att jag ska genomgå en förlossning. I början av graviditeten ville jag helst inte se någon typ av dokumentär som berör förlossningen på tv. Men nu har jag fastnat i tv-soffan varje måndag kl 21.00 för att se serien "En unge i minuten", där man får följa arbetet på förlossningen i Västerås. Programmet speglar föräldraskapet och samarbetet mellan mannen och kvinnan under förlossningen. Själva smärtan har jag inte riktigt tagit till mig ännu att jag själv ska uppleva, men det är intressant att följa de olika paren och de olika förloppen. För ingen förlossning är den andra sig lik!


När det väl är dags känns det tryggt att veta att jag kommer ha min andra hälft vid min sida. Jag vet att Robin kommer att stötta mig till 100 procent och finnas där för mig och vårt barn. Han kommer att bli en hängiven och kärleksfull pappa. För vårt barn och i mina ögon kommer han helt enkelt att bli världens bästa pappa!

Vi känner så mycket kärlek redan för vår lilla bebis...

Kommentarer
Postat av: emma

nästa vecka ska jag vara med på förlossningar å möta bebisar hela dagarna.:)

2011-04-21 @ 17:53:59
Postat av: Veronica

säg till din Robin, både en och två gånger, att han är mer värd på förlossningen än någon annan form av smärtlindring. Det var David som höll mig på jorden under min förlossning! Dessutom kommer du att klara den galant!

2011-04-25 @ 16:36:36
URL: http://adelaide2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0