Paus



Pauser är bra. För både kropp och själ. Men pauser är visst bra för rutiner också! Efter mitt långa sommarlov har jag börjat på en ny rutin. Istället för att snooza 7 minuter, för erkänn, även om det är s.k "skönt", vad får man ut av det förutom värdelös sömn?), nu går jag upp prick kl. 6.30 varje morgon! Och ja... Kontentan är att min nya rutin är så mycket bättre.


En annan ny rutin jag har är att under veckorna göra min frukost dagen innan. Morgnarna är stressiga för mig, inte för att jag inte har tid utan för att jag är stressad för att komma iväg till jobbet (jag är jämnt där 20 min innan schemalagd tid, också i syfte att vara en stresslugnande faktor). Genom att göra frukosten dagen innan spar jag tid OCH vad är inte min nya frukostrutin?? JO! Smoothie! En smoothie och en näve nötter on the go i lägenheten!


Idag gjorde jag en smoothie inspirerad av Brämhults juice. Det blev en med kiwi, jordgubbar och linfröolja. Vi får se hur ljuvligt det smakar i morgong! We love bär.


Kommentarer
Postat av: Kristiina

Oj vad nyttig du är :D Massa kramar

2010-09-24 @ 08:09:21
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0