Grammatiken tar över!

Hur förklarar man vilken skillnad det är mellan ut och ute?


Igår skulle jag göra en tjuvstart och köpa semlor efter en som vanligt lång onsdag. På hemköp var de slut... På Ica likaså. Så tänkte jag att 7eleven kan man alltid lita på! Och det kunde man! Så jag bad om två semler.


Vad ville du ha?
Två semler
Vad då sa du?
Två semler. Sådana där! (pekar)


Vad var det som gjorde att han inte fattade efter TRE gånger?


Så tänkte jag på tunnelbanan hem. En semla - två semlor. Blir en semla och två semler på talspråk. Kan det varit detta som skapade förvirring måntro eller var det bara dags att gå hem?


Kommentarer
Postat av: Veronica

hmmm.... Alltså.. Kläder är alltid något som går hem! Det är jättekul att klä sitt lilla barn i nya kläder.. Men jag skall fundera baby!

2009-01-29 @ 13:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0