Helg!

Även om jag verkligen älskar mitt jobb så säger jag tack och lov! Det är fredag! Jag är helt slutkörd och snart sönderstressad! Nu ska jag bara koppla av ikväll med gott sällskap och gott vin! Det har varit en rolig, lärorik, stressig och utmanande vecka! Jag har hunnit träffa mina elever, vara med på nyheterna och lite annat smått och gott! Förhoppningsvis kommer hela helgen följa detta mönster.


Just nu: ciabatta bakas i ugnen


Veckans guldkorn:

När vi hade högläsning av Lillebror och Karlsson på taket idag började vi samtala om vart vi skulle flyga om vi som Karlsson kunde trycka på naveln och sen flyga upp i luften. En elev pratade då om att han skulle flyga upp i rymden och se jorden ovanifrån och se alla planeter. Sedan ville han besöka solen för där inne trodde han att det var en fest, en fest där allt var i eld, en eldfest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0