Morgonstund

är guld i mund när man lyckas skapa sig tid. Tiden blir till harmoni och en bra start på dagen. Min nya favorit är att äta frukos framför nyhetsmorgon. Har aldrig tidigare följt nyhetsmorgon varken på svt eller tv 4 men det senaste året har jag äntligen kultiverat mig och sett det roliga i det! Även om det abra handlar om 20 minuter så lyckas de alltid med att jag kliver upp ur tvsoffan och är engagerad i ett nytt ämne! Antingen blir jag engagerad, berörd eller helt enkelt mer vis om livet.

Idag smutskastade sossarna och moderaterna varandra i tv 4 nyhetsmorgon. Politikens arena måste vara en dagisplats för de äldsta barnen. De har mycket bra att säga men jag slutar aldrig fascineras av debatternas form. Ett är då säkert och det är att de kan visa sina ståndpunkter klart och tydligt. Men gott folk. Kom ihåg att en dialog är en diskussion där man lyssnar på varandra och inte en argumentation. I en dialog är jag inte ute efter att övertyga dig om att jag har rätt utan vi är båda med i samtalet för att lyssna på varandra. Det måste vara den största skillnaden mellan det vardagliga samtalet och den politiska debattens diskurser.

Kommentarer
Postat av: moa

ja, jag blir lika förvånad varje gång politiker "debatterar" (smutskastar, eller kastar grus från sandlådan)i tv. vuxna människor! typ: "ja, som karlsson just sa så förstår vi ju att han inte alls är insatt i bostadsfrågan och att han hellre lägger pengarna på privatresor,...." typ! man blir ju chockad. är det dem som styr landet??

2008-09-05 @ 11:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0