Försmak av Indien




Idag började jag förbereda mig inför Indien genom att gå på min första Bollywood-lektion. Det var dessutom roligare än jag förväntat mig att det skulle vara!

Det är en dans som får en att känna sig kvinnlig och vacker med alla sina rörelser och handformer men utan att det ska behöva bli sexistiskt överdrivet. Den stora skillnaden mellan indisk dans och mellanöstern är att man inte använder rullande höfter utan rörelserna i bollywood är mer raka när man rör på höfterna.

Nu är mitt nästa mål att det ska visa sig att jag är en naturbegåvning så att jag när jag hamnar i Indien i vinter kan dansa med lokalbefolkningen och vara värsta coola västerlänningen. Vem vet? Kanske hamnar jag i en Bollywoodfilm med? Sån där henna på händerna kanske skulle vara något att komma hem med? Ren konst...


Det får bli till att se en Bollywoodfilm snart! Någon som är intresserad?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har sett en och det gör jag nog inte om...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0