Nostalgi

Idag hamnade jag framför barnen i bullerbyn av en slump! Jag älskade att titta på serien när jag var liten. Det är en resa tillbaka i både tiden och vårt kulturarv och jag måste säga att den är lika mysig fortfarande. Det är roligt när man som vuxen fortfarande skrattar åt serier för barn.

Vem har inte inspirerats av hyssen från astrid lindgrens sagor? Försökt sätta lappar på andras ryggar, dragit ut tänder med hjälp av snören och dörrar, pillat upp saker i näsan som madicken vilket en viss syster gjorde (min med andra ord), förstått vitsen av 1:a april skämt osv. Listan kan säkert göras längre!




Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja verkligen!! nästa år blir det Djurparker för Evelinn, Året därpå Lejonparken och Legoland. Året därpå så är hon 4 år och då är det dags att ta sommarresan till Astrid Lindgrens Värld. (Var där när jag var barn :) ÄLSKAR ASTRID LINDGREN!! Personlig favorit...? tror att det står mellan bullerbyn och Pippi Långstrump.. Mamma bandade alla hennes serier när de gick. perfekt att ta fram när man var sjukis!

2008-10-09 @ 17:36:17
URL: http://adelaide2.blogspot.com
Postat av: emma

jag älskar allt med atsrid. speciellt bullerbyn. jag fick julsamlingsdvs med astrid förra julen. vi kan dricka glögg och se den i debember om du vill.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0