Morgonfilosofi

Jag är lite av en grubblare vilket kan vara både till sin fördel och nackdel. I morse åt jag en sedvanlig frukost innan skolan, dvs. havregrynsgröt. Är det bara jag som har fungerat över vilken färgkavalkad mjölk ger? Alla allmänt allmänutbildade måste ha koll på att vitt och svart inte är en färg. Vitt är en sammansättning av alla färger tillsammans och vilken färg är då mjölk? BINGO! Vit!


Jag minns fortfarande somrarna på landet när farmor skulle laga mat eller baka en löpskaka och kikade in i kylskåpet  och såg att vi behövde kalvmjölk som hon själv uttryckte det. Då gick vi med mjölkkannan på grusvägen till farfars bror Verners bondgård och hämta mjölk. Kossorna råmade i ladugården och Verners fru Gun hällde upp mjölk i kannan. Självklart hade hon huckle på huvvet med.


Men tillbaka till föregående ämne! Med rätt syn på livet blev min morgon till en färgkavalkad i regnbågens färger! Rätt härligt när man tänker efter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0