Mitt huvud är en torktumlare

läser man så mycket grammatik som jag gör så går det inte att undvika att bli störd. Just nu analyserar jag semantik i ord utan att tänka på det. Semantik är den språkliga betydelse av ett ord, dvs. innebörd och tolkning

Igår funderade jag över att siffran sex och sex har samam tecken och form men olika semantik. Dessutom såg jag på teve hur någon tuttar på eld på sig själv  och funderade över tuttar och tuttar på. Vad är det för mansgrisar som skapat dessa ord? De måste tänka på sex sex sex


Kommentarer
Postat av: Emma

men lilla gumman inte bli galen. jag får rädda dig nån dag! för ett glas vin! jag drömmer oftast störda drömmar.. därför jag blev glad med ett undantag :)

Postat av: Veronica

? Men Emma..?

2008-10-21 @ 14:03:28
URL: http://adelaide2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0