På vift igen

I morgon åker jag och Robinho till bockens hemstad eller rättare sagt min hemstad GÄVLE. Det blir till att sällskapa med parentesarna och på lördag minsann.. Hör och häpna! Fyller min kära farmor 90 år!! Okej inte helt korrekt.. Hon fyller den 1 april men på lördag är dagen som är dagen som är dagen då stora tjocka släkten vill komma och kramas med henne!


Jag känner för att säga något smart men det enda som cirkulerar i min hjärna just nu är en debatt om tunnelbana.. Hur kul är det? Nää just. Kommer sig nog av att jag I helgen var i Gbg och spårvagnarnas stad. Visst är spårvagnar charmigt!!.. Men ack. Tunnelbana är så mycket smidigare! Och så fick jag höra en något dum kommentar i helgen om att stockholm tydligen inspirerats av göteborg och deras spårvagnsystem att sthlm ska införa spårvagnar istället?



1. Vi har spårvagnar. Det är bara det att vi väljer att kalla linjen för tvärbanan.

2. Vi har t.o.m de äldre spårvagnarna kvar på Djurgårdslinjen.

3. Med full respekt för spårvagnarnas hemstad så säger jag; är du inte riktigt klok?

Kommentarer
Postat av: Veronica

hahaha! hör och häpna men jag tycker att gbg skall ta efter sthlm med deras tunnelbanor istället! Fast för att försvara spårvagnarna: Det är så mysigt och själfullt ;-) har sett de äldre ni har. de är charmiga=)

2008-03-28 @ 08:06:38
URL: http://adelaide.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0