ljuva sommarkvällar

Blir det när det grillas hos Robins föräldrar på deras lilla tomt. Rödvin och grillad lax är underskattad lyx.



Annars är det en kväll då jag funderar över det mesta.. Som för dödsstraff eller inte. För talar för att man behandlar andra som man själv vill bli behandlad och emot att man inte kan säga att det är fel att döda genom att döda. Eller som att fundera över alla människor överallt omkring. Som hur kan alla arbetskamrater (okej de flesta) vara så underbart snälla? Hur lyckas de? Kan bara hoppas på att jag ger intryck av att vara lika snäll. Annat att fundera över är hur gott det är med färsk ananas. Eller torkad aprikos som ropar på mig från kylen. Och framtiden går det aldrig att låta bli att fundera över. Min framtid. Vår framtid. Jag. Mitt liv. Vårt liv. Allas liv.


Hur skört är inte livet?


Man ska inte tänka för mycket, det slutar med att man blir galen! Men tur är att man tänker för annars skulle jag aldrig kommit på att jag ska jobba klockan sju i morgon bitti.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0