frid

Att gå hem på morgonen när man har jobbat natt är en sådan fridfull känsla. Speciellt när det är vardag och man ser alla människor åka iväg till arbetet och då veta att man själv har gjort sitt redan och får åka hem för att sova istället.

Men även på helgerna när man ser lugnet över staden. Folk arbetar även på helgerna och ibland ser man ungdomar vara på väg hem efter en fest eller ett one night stand, vad vet jag? Idag satt tre män på bänken utanför kärrtorps tunnelbana med en systemkasse framför sig och sov. De såg städade ut och verkade vara en familj med pappan i mitten och sina två söner i 20-årsåldern på varsin sida. Undrar vad de gjorde där?

Nu ska jag hoppa i säng! Robin slutar jobba han med snart så jag får börja min resa till drömmarnas värld och sedan känna pussen på kinden och armen runt mig. Jag hatar att sova sked men det är mysigt att bara känna varandras närvaro och kärlek innan man somnar.

Godnatt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0