bäst i test

Jag är i regel en miljömedveten person som tror på att de små sakerna gör mycket. Som att släcka lampor, stänga av teven, återvinning osv. Helst skulle jag vilja handla ekologiskt i större mån än jag gör nu men det får sparas in på framtiden när ett arbete ger pengar i fickan.

Så när det gäller tvättmedel brukar märken som VIA och AJAX vara populära då folk är rädda om kvaliteten på sina kläder. Men när pengarna tryter och tvättmedlet är slut blir det lätt hänt att tvättmedel som Eldorado, Coop eller Willys åker ner i korgen. Och blir glad när du får höra att ett stort test faktiskt har visat att lågprismärkena gör tvätten renare än de mer än tre gånger så dyra storsäljarna Ariel, Via och Ajax och dessutom är skonsammare mot dina kläder. Hur det är med miljön det vet jag inte så se till att välja miljömärkt! (Vilket de flesta tvättmedel på marknaden idag också är)






Här är en bild från Fiji dec -03. Klimatet var så fuktigt att tvätten aldrig torkade så försökte mig på att torka kläderna på takfläkten. Det funkade bra tills kläderna började falla av.



Fiji blev en egendomlig upplevelse. Vi hamnade på en ö där el-generatorn gick sönder samma dag som vi kom.  Vi hade ingen el eller rinnande vatten på flera dagar och fick duscha genom att hällsa iskallt brunssvatten på oss!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0