Finlandsrapport 1

Då är vi i Helsinki i landet med de tusen öarna! Båtresan hit var en upplevelse som alltid! Vi fick sova med ett fyllo med rasistiska uttalanden, träffade "finsk-farmor" som tog mig på brösten och fick sova på golvet. Det blev till och ligga på samma sida och på samma knöl. Det blev lite mört men vi är ju unga. På morgongen hackade jag tänder fram tills morgonkaffet och jag tror vi var två när vi tänkte att vi skulle haft mer mjukt fett och hull att sova på.


Igår var vi rätt sega. Så det blev mest till att hänga och umgås. Jag och Hobbe åkte in till stan en sväng för en glass och sightseeing av kyrkor. Juho och Kristina bor nära vattnet så på kvällen tog vi med oss proviant och njöt av kvällssolen för att sedan spela Wii när vi kom hem.


Idag tog  vi en lång sovmorgon minst sagt. Snart ska vi åka in till stan och sedan till en ö som har ett fort och kanoner. Efter  det tar vi en fika på Fazers chokladbutik. Det blir nog en trevlig dag idag där ett efterföljande häng ute på någon servering kommer att ingå i programmet.


Imorgon kväll åker vi tillbaka till Suecia.

Kommentarer
Postat av: Emma

Välkommen hem! Hoppas ni haft det bra. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0