Söndag = filmkväll

Jag kunde inte motstå filmkvällen så det fick bli värt att sitta och plugga nu innan sovdags. Efter att ha varit den stöttande flickvän som jag faktiskt är och sett på min kära pojkväns innebandymatch åkte vi och Jonas och inhandlade till en tacomiddag och hyrde en konstig film som jag inte ens minns namnet på men som hade det mest meningslösa slutet. Ibland är tacos extra gott och det var det idag. Det roligaste med tacos är också att man kan variera den in i det oändligaste. Idag blev det det klassiska ihop med tsatsiki, feta, nachos och avocado. Mumma!


Men återigen så förundras jag över hur fnask säljer sig så billigt. I filmen idag så kostade det cirka 500. Men när jag sett på realitysåpan Cops och civilklädda poliser raggar upp fnask som säljer sig för 10-20 dollar så kan jag inte låta bli att fundera över att en kropp borde vara värd mer? Eller?? 20 dollar borde bara räcka till en dans!


Ja nu ska vi inte tro att jag förespråkar prostitution... Absolut inte. 

Kommentarer
Postat av: moa

Im in! (i diskussionen)förespråka eller inte, det handlar inte om det. För vissa är det bara det sättet de kan försörja sig på. man kan snacka om att människor alltid har ett val, men sällan vet man ens en bråkdel av dessa människors situation. och det är just det, de är också människor. kan man inte hjälpa en människa ur prostitution så kan man hjälkpa dem att förbättra deras situation där de befinner sig just då. jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om detta superintressanta men tragiska ämne!! emma, du har så mkt klokt i ditt lilla huvve! kram älskar dig!

2008-09-02 @ 12:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0