Som en ny människa

Eller är nog mer vad jag borde vara och vad andra tycker mig vara.


Två veckor av välförtjänt semester med la famiglia! Robin var kvar i storstan och jobbade men han får väl skylla sig själv att han hade semester under skitvädret och fotbollsem istället för med mig! Jag däremot solprickade semestern alldeles utmärkt. Det blev en segeltur till Åland och sedan direkt till sjöstugan.


Dagarna susar förbi snabbare än kvickt och nu sitter jag här i Skärmarbrink igen framför datorn med regnet som aldrig slutar ösa ner utomhus. Jag njuter av mina loppisfynd (I love loppis!) och kan titta på min älskling när han sitter i VÅR soffa. Händerna luktar fortfarande fisk efter att jag fileat 28 aborrar i morse men vad gör väl det när man fått vara på landet. Landet är livet.


Fredag den 1 augusti lämnade min älskade farmor vår jord. Jag saknar henne innerligt som den förebild hon var. Mitt hjärta bär med henne och mina minnen vårdar jag ömt. Jag tror inte på någon himmel men det gjorde farmor och om vi ska leva i hennes värld vet jag att hon kom dit direkt. Märta Altea Ederyd du förblir evigt älskad för den du var.














Kommentarer
Postat av: Emma och Fragolina

Hoppas din farmor har rätt att det finns en himmel. Jag beklagar Emma. :(

2008-08-04 @ 14:40:42
Postat av: moa

gumman min....hon har det bra om inte bättre nu. ni kommer ses igen men det är långt dit för du ska vara med oss läääänge! här kommer lite tröst o stöd o en blöt puss i pannan!!!

2008-08-10 @ 20:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0