När paniken kryper

för farorna i hemmet lyckas alltid Robin var aborta hemifrån. Vart är männen när man som mest behöver dem?


Efter söndagsmys i soffan med valnötsscones, en film och Karl-Olov (även känd som Charroll) upptäcker jag till min fasa den största spindel jag sett i Sverige.. I MIN LÄGENHET! Varför händer alltid detta mig? Det blev en kamp (som jag vann tack och lov) men ett tag var den rackaren försvunnen. Långa ludna ben och en getingkropp hade han. Mimicry kallas det visst. När djur härmar och efterliknar andra djur för att försvara sig mot fiender. Något har jag lärt mig av skolan det senaste året!


Men efter en kamp där jag gått ut som segraren kan jag nu somna tryggt. Och snabbt får det gå för kl 6-30 ska jag stiga genom dörren på jobbet pigg och glad och redo att kasta upp ungarna ur sängarna!

Kommentarer
Postat av: Veronica

huh alla har vi våra prövningar!!

2008-08-11 @ 09:11:31
URL: http://adelaide2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0