Love me love

JA jag vet! Jag har dille på barnböcker just nu! Idag såg jag världens häftigaste barnbok som heter "Det var det fräckaste". Den handlar om en mullvad som försöker lista ut vad som föll ner från himlen på honom. Så hela boken handlar om olika djurs bajs. Jag lovar... Barn bara älskar den! På adlibris kan man köpa den för ynka 39 kr, inbunden och allt. Självklart var jag nära att klicka hem den men avstod :)

Men gott folk! Mina kära! I mörka novembermånad den 6 fyller en liten tös vid namn Emma Malin år. Då vill hon ha Stora varförBOKEN! En bok fylld av frågor som bara barn ställer och som vuxna kliar sig på hakan för att kunna svara på. En rolig bok att ha och en toppenbok i undervisningen!  Eller vad säger ni...?




Är det farligt att hålla andan?

Skulle håret växa ända ner till marken om jag inte klippte det?

Var finns bebin innan den föddes?

Varför luktar blommor så gott?

Hur kan ugglor flyga på natten när det är mörkt?





Kommentarer
Postat av: Veronica

OH! Det skall jag genast klicka hem! Kanonbok för föräldrar jue=) Du e bra du Emma=) Här älskar vi böcker=)

2008-08-19 @ 07:06:56
URL: http://adelaide2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0