Flyga Drake

Idag hade jag och Robin vår först alediga söndag tillsammans på länge länge. Så vi gick av tradition och hyrde film. Mycket nytt had ekommit upp i hyllorna och kvällen till ära såg vi den mycket omtalade filmen Flyga drake. En sevärd film som berör. Det som är charmigt med filmen är att skådespelarna inte är berömda sedan innan och att de har valt att inte översätta precis allt. Filmen fick behålla sin charm.


Vi har även sett på programmet som haffar män i USA som sexchattar med minderåriga tjejer. Vilka skillnader det är mellan länder vad gäller lagar! Enbart genom att dyka upp på plats får dessa skabbiga män 3-5 års fängelse. Här i Sverige måste du ha utfört en handling för att bli dömd. Här kan vi inte ha mjöl i påsen som vi försöker sälja som narkotika eftersom rättsystemet inte kan döma när det inte verkligen varit narkotika.


Det finns fördelar och nackdelar med allt. Fördelen med USAs system är väl att det vi behöver fånga upp tidigt. Förebyggande kräver tidiga insatser.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tycker det är rätt att det räcker med att dyka upp på plats. Har en vuxen människa suttit och sexchattat med ett barn så... sjukt..

2008-08-18 @ 10:22:26
URL: http://adelaide2.blogspot.com
Postat av: moa

jo, har nyss läst ut boken flyga drake. som så ofta och säkert även nu, är boken bättre. den var fruktansvärd! fruktansvärt gripande alltså! huvva! jag grinade så jag trodde jag skulle torka ihop till en liten klump. den var hemsk. hemsk. hemsk.



blev dock lite brydd. jag trodde det var den självbiografi men det är det väl inte?? vad har jag fått det ifrån...

2008-08-24 @ 21:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0