Baloos kloka ord

du ska va nöjd med allt som livet ger och som du omkring dig ser


Kanske inte det lättaste alltid men för att finna ro i själen behöver man sluta leta och sträva kunna vara nöjd med tillvaron just som den är.



Jag har jobbat ikväll och ska jobba imorgon bitti. Tar det bara lugnt ikväll hemma i min ensamhet och det är så himla skönt. Känner absolut ingen press på att jag borde hitta på något "för det är ju lördag kväll". Vad är det som säger att man ska hitta på något en lördagkväll och inte en onsdagkväll? Själv tycker jag det kan vara riktigt skönt när man jobbar mycket att bara få vara hemma och mysa för att sedanvakna pigg och utvilad dagen efter. Samtidigt som jag också efter en arbetsvecka kan uppskatta en god middag ute på en mysig restaurang tillsammans med ett glas vin som skvallrar om att det är helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0