Hjälp


image260



Här sitter jag i grodan ro i soffan med datorn redo för plugg efter ett muskel-pass och en senare lunch. Robin sover och jag måste tassa på tå. Rätt drygt.

Så blev jag utmanad av Lisa! Så för att kunna fokusera på skolarbetet ser jag till att avklara detta! Jag ska alltså berätta för er mina kära läsare vad jag gjorde för 5, 10, 15 OCH 20 år sedan. Hjälp! Jag har tappat mitt minne.

Så vi börjar med det som är närmast! För 5 år sedan..... I maj månad... Ja då bodde jag i Örebro och gick sista året på Virginska skolans mediaprogram med fotoinriktning. Jag och Lisa hade som de gullgrisar vi är blivit utvalda att få åka till Ryssland på biståndsresa för att lämna kläder och annat till en kyrka i Viborg. Det blev ett besök i ett land med kontraster där vi fick besöka ett habiliteringshem, en dövskola och ett barnsjukhus. Jag träffade gubben Boris vars namn han tyckte jag sade med alldeles för slapp betoning. Inte Booooris alltså. bOrIs är det som gäller. Annars blev det sight-seeing i St Petersburg bland mäktiga byggnader och knarksprutor och att grilla i skogen med kyrkans medlemmar. Förutom resan till Ryssland var det väl nedräkning till studenten som gällde. Efter studenten flyttade jag hem till Gävle. Jag började slita med jobb som ett djur då jag jobbade i princip minst 12 timmar per dag - jag skulle ut och resa!! I augusti månad var jag på charter till Bulgarien med tjejjerna från Örebro - sicken fest! En resa som kan sammangattas med karaoke, sol och sprit i två veckor! I år drar vi iväg igen av anledning till vår pakt om att komma iväg tillsammans var femte år!


Så... 10 år sedan.. Då varman alltså 13.. skulle fylla 14. Vilken klass går man då i? Åttan? I åttonde klass gick jag i vilket fall som helst på Nynässkolan i Gävle. Storasyster Mad bodde i Belgien det året så på våren bilade resten av famiglia ner till henne för att  hälsa på. Den sommaren som kom det året var fantastisk! Det var strålande sol och sommarlov. Inget sommarjobb eller sådant tråkigt med andra ord. Samtidigt kom nackdelar med den sommaren som att min väldigt älskade farfar blev eller var sjuk i cancer och att min kanin Mindy som mer trodde att han var en hund dog. Annars var jag pojkbands-guru.. Diggade Backstreet Boys med andra ord och såg min första konsert med dom denna sommar.


för 15 år sedan... Hur gammal var jag då? Åtta år alltså och gick i trean. Då gick jag också på Nynässkolan. Jag kommer ihåg en tema-dag vi hade om världens länder eftersom min skola var så mångkulturell. Det blev smörgåsbord för hela slanten på skolgården och jag hade med mig svenska genuina bondkakor! Dessutom fick vi göra en egen ost som smakade päck och jag blev vald till elevrådet som jag för den sakens skull inte var engagerad i. På den här tiden tränade jag mycket fri-idrott och red. Konståkningen hade jag slutat med. Jag åkte mycket till Sandviken efter skolan där min bästa kompis bodde och i trean gick jag över från att åka taxi till skolan till att åka skolbuss. Jag hatade skolbussen. Den våren var jag på läger i Sollefteå och blev kompis med nån i gällivare (?). henne träffade jag sedan igen när jag gick i Örebro.. Katarina heter hon nog....?


20 år sedan! Var jag 3 år! Jag gick på dagis solhjulet och hade fått en lillasyster vid namn julia. Samma år opererade jag in rör i öronen och det upptäcktes att jag hade en hörselnedsättning. Så jag fick byta dagis till Staffansgården där jag också fick många kompisar samt lärde mig teckenspråk.


grattis till er som faktiskt har läst allt detta. Tack

Kommentarer
Postat av: Anonym

givande att läsa om ditt liv =)..haha....ja kommer hem snart...i morgon =)=)=)=) *puss å kram*

2008-04-22 @ 21:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0