Mannen vid fridhemsplan

Igår mötte jag upp Emma vid Fridhemsplan.. Eftersom jag fick vänta på henne ett litet tag så kom jag att tänka på en gammal man jag brukade se när jag bodde där. Den gamla mannen såg ut som att vara minst 100 år, men antar att han var ca 80! Han har ett kalt huvud med vissa hårtussar och det ser dessutom ut som att blod levrat sig på hjässan. Det som gör den här mannen besynnerlig är att hans rygg är så krokig att han bokstavligt talat är tvungen att gå i 90 graders vinkel! Stackars man...

Så en dag satt syster Madeleine, som jag bodde med på den tiden, och fikade på ett ställe längs med gatan och såg gubben komma hasande efter sin promenad till konsum som han tar VARJE dag. Bara att komma över vägen ser ut som att vara ett problem för gubben då han omöjligt kan ta sig över på enbart EN gubbe utan behöver minst tre gröna gubb-lysen för sin takt (med röda gubb-lysen däremellan)!
Så där satt Madeleine och såg gubben gå förbi med sin konsumkasse i handen... Då det tog sin lilla tid och han var framför henne så pass länge att hon inte kunde undgå sig att fråga


-Oj! Det där ser jobbigt ut
-Jo... Jag har lite ont i foten förstår du





DET är POWER!

Kommentarer
Postat av: Veronica

yeah!

2007-09-20 @ 12:30:44
URL: http://adelaide.blogg.se
Postat av: Veronica

oh, livet känns faktiskt underbart! Inte står det stilla iaf ;-)

2007-09-20 @ 17:24:09
URL: http://adelaide.blogg.se
Postat av: lisa

oh, stackars gubbe... inte klagade han på sin krokiga rygg inte...

2007-09-20 @ 20:41:24
Postat av: lisa

vaddå hmm.. jo du???

2007-09-20 @ 22:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0