Klockan...

är halv tolv och jag står och steker 1 kg nötfärs! jippi. Faderullan vilket ståhej det blev! Jag med min arma hals som skulle ta det lugnt idag blev upphämtad av la sistah Madeleine. Det blev en riktigt lååång-fika på Kungsgatan som det bara kan bli när man spontant filosoferar över livet och kanske även blir en aning mer intellektuell.

Det slutade iallafall med att la liten sistah Julian mötte upp oss! Så vi hamnade alla tre i raderna på Saga-teatern. Bio-värden vänligt hälsade alla i salongen välkomna och meddelade att filmen skulle hålla på i två timmar. Det var en film om unge Jane Austens liv som också höll måttet. Jag bara älskar filmer och historier som stolthet och fördom!









Jag skulle önska att jag hade några visdomsord att tillge. Men kanske kräver det fler år på nacken? Eller att man blir en bra talare som ens farbror eller snubbarna i riksdagen? Men i och för sig.. Som Bert Karlsson en gång sa:



"Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron"


Och jag hoppas ändå att jag har öron! För det har jag väl? Snälla låt mig ha öron. Men halsen vet jag inte riktigt vad jag vill göra åt med. Skulle varit lämpligt för tillfället med en god vän till läkare. Hjälp mig... Kurera mig!

Kommentarer
Postat av: Veronica

ack! Filosofi! det gillar vi=) se till att krya på dig=)=)=)

2007-09-30 @ 17:35:56
URL: http://adelaide.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0