Min hjälte




På fikarasten i skolan pratade vi om hur passiva människor har blivit i dagens samhälle och bara tänker på sig själva. Som gamla gubbar som inte får sitta på bussen eller gravida kvinnor som ramlar på t-centralen mitt i rusningstrafiken där INGEN stannar upp för att fråga hur det gick!

Samma kväll när min Robin är ute en sväng på söder börjar två herrar att slåss med knytnävarna! Mitt på perrongen på medborgarplatsens station. Ingen gör något och de fortsätter fightas. När sedan en av de börjar blöda får Robin nog och går emellan och säger!





- NU räcker det!



Tack och lov kom polisen strax efteråt! Folk blir knivhuggna för mindre. Men Robin fick inte åka hem förrän han gått med på att äta en banan över ett förhör/ en rapport. Sen är det en annan historia vad han gjorde ute på söder sent en kväll dagen innan ett bröllop.......








           

Kommentarer
Postat av: Veronica

oh! Vilken MAN du har Emma ;-)

2007-10-11 @ 15:24:14
URL: http://adelaide.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0