Åka från storstaden

Kan nog vara rätt skönt ibland.. Särskilt stunder när man sitter på t-banan och är på väg till tåget och blir påmind om vilka knäppa människor som finns i staden. Idag var det en medelålders man med skägg och två piprensare omlindade med glitter på huvudet likt antenner. Som om inte det vore nog hade han en varsin pappersnäsduk i båda näsborrarna och pratade glatt med alla som däremot inte var så intresserade av att prata med honom.

När jag klev av t-banan upptäckte jag till min fasa att han också gått av tåget. Jag försökte ta en omväg förbi honom men hindrades av en gigantisk blodpöl. Det var inte en hjälp-jag-ramlade-blodpöl utan snarare du-mördar-mig-blodpöl. Tack och lov klarade jag mig undan både mannen och blodpölen men 30 m bort vid rulltrappan står snubbarna med städvagnen framför mig. Är det inte meningen att det är DE som ska städa upp pölen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0