Bästa hänget



Det bästa hänget brukar vara med mina systrar. Det är kravlöst men med givande utbyte i form av omtanke, tankar och samtal. Vi har oftast inget mål för utflykten utan tar det som det kommer, vi svänger in på omvägar, vi tar oss tid för att fika eller äta, vi tar oss tid för att hänga helt enkelt.

Idag hängde jag med Madeleine i Sickla, det var precis som jag skrev ovan. Sickla har hittills varit en oupptäckt pärla! Men jag både tror och hoppas att det kommer att bli fler besök dit i framtiden. Madde tog med mig till en affär som kombinerar design och café i ett. Det var verkligen ett härligt ställe! Jag blev bjuden på äppelpaj med mandelmassa i och vaniljsås till samt en latte, min mage blev glad förstås och inte blev det värre av att miljön är hemtrevligt shabby chic och ger en känsla av att sitta i en trädgård. Påminner lite om stämningen på Rosendals trädgård men på en helt annan plats.




Bilder från Gardens blogg


Sedan tog vi en tur i gallerian och jag blev imponerad över det annorlunda utbudet av affärer! Kul att htita mer ovanlgia men snygga märken, både för vuxna och små bebisar. Där vill jag handla mer! Nästa gång du ska handla en festklänning, då måste Du åka hit! Mitt inköp för dagen blev ett par mammaleggings i bomull från Polarn & Pyret. Det börjar bli för tajt att använda mina vanliga byxor och leggings och nu när vi har gått in i v.18 så är det väl på tiden att inhandla ett par. Jag har hört mycket gott om just Polarn & Pyrets mammaleggings och är säker på att de kommer att användas flitigt i vår!




Polarn & Pyret hade en riktigt fin kollektion av barnkläder just nu och jag blev så sugen på att köpa ett par plagg som mina ögon föll för. Jag fastnade särskilt för en röd sparkdräkt i 70-talsmönster. Tyvärr htitar jag inte den på nätet men däremot en liknande....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0