Drömmar



När jag var liten och var på semester med familjen i Florida besökte vi indianer som bodde i Everglades. Där köpte jag en drömfångare som sedan fick hänga i mitt rum. Tanken med en drömfångare är att den ska fånga alla onda drömmar under natten.




(bild från wikipedia)


Jag brukar inte komma ihåg mina drömmar men kanske är det för att det närmar sig förlossningen nu som jag häromnatten fick en konstig dröm. Jag drömde att jag skulle föda barn och att det skulle ske med kejsarsnitt. Jag var mtit ute i skogen och på en parkbänk skulle min barnmorska på mödravårdscentralen förlösa barnet. Runtomkring mig stod Robin, mina föräldrar samt mina syskon och deras pojkvänner. Där mitt ute i skogen skulle alltså barnet förlösas. Och kejsarsnittet var inte vilket kejsarsnitt som helst, utan ett kejsarsnitt i ryggen! (?)


Idag fick jag ett meddelande av min lillasyster om att hon drömt inatt om att jag åkte in till förlossningen. Innan hon fick veta att jag var gravid fick jag ett meddelande av henne där hon berättade att hon drömt om att jag var gravid. Så vad vill hennes dröm om förlossningen säga egentligen? För mig känns det konstigt att veta att en förlossning från och med nästa vecka inte skulle räknas som en för tidig födsel.


Så jag talar just nu tryggt och sansat med bebisen i magen om än med en lite allvarlig ton, att även om den är färdiggräddad i magen så får den allt stanna kvar ett litet tag till så att mamma får boa och förbereda sig klart inför att pyret ska komma till oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0