Boa sig del III


"Den allra sista tiden brukar de blivande föräldrarna ägna tid åt att ”boa”. Städa, pyssla, gå igenom lådor och garderober. Samtidigt som detta är ett förberedelsearbete blir det också en bearbetning av det förgångna".

Om v.38 på vårdguiden.



Just nu är det känt att kvinnan brukar gå in i sig själv och ägna sitt fokus åt sin kropp och barnet i magen. Jag blir nästan trött på mig själv när jag blir stressad över sådana små saker, sådant som jag känner både borde och skulle vara skönt att ha någorlunda klart innan bebisen kommer, som exempelvis lgh som ska fixas eller BB-väskan som ska packas osv.


Det är till och med att jag vill sätta fingret framför munnen på mig själv för att jag inte ska tänka så mycket, eftersom jag samtidigt blir mer och mer trött av att inte kunna sova bra, av att musklerna värker i kroppen, av att fötterna är svullna....



Klagar jag? Nej, egentligen inte.


För även om jag känner mig mer trött och tung så ser jag det (och även förvärkarna) som ett tecken på att kroppen förebreder sig inför att barnet ska komma snart.


Jag VILL känna mig trött och tung så att jag kan önska att graviditeten ska vara över snart.
För det är den ju snart!


Fram till dess så har jag ju världens bästa pojkvän och pappa vid min sida <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0