<3



Jag älskar barnböcker och tycker om att ha de både privat och särskilt i jobbet.
Jag blev därför jätteglad när jag kom över en trave med böcker på jobbet som skulle sorteras ut från biblioteket!


Bokhyllan i barnets rum pryds redan av böcker som väntar på en bokslukare.


Ibland går jag fram till böckerna och tar mig en titt, fingrar över bokpärmarna innan fingret stannar vid en utvald bok. Böcker är som årgångsvin och underbara att ta fram och lukta lite på ibland.

Astrid Lindgren är min favoritförfattare och genom att leta på loppisar har jag påbörjat en boksamling med biografier och litteratur både av och om Astrid. Gissa om jag blev glad när jag hittade en gammal bok om mästerdetektivem Blomkvist i traven med böcker!



Tänk att ha alla filmer och böcker som gjorts utifrån Astrids böcker!











Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag älskar Elsa Beskows underbara och fantasifulla bilder men det finns ingen som slår Astrid Lindgrens sagor!



Vi tror att du föder på Söndag! En flicka!



Josse har fått sin Bebis!En Flicka: Isabella, 50 cm, 3510 gram. Född den 10/8 (BF+2) och hon är ursöt!!



Josse hade inga värkar; Hon kom in och var öppen 7 cm. Noll smärta "lite jobbigt" tyckte hon det var! Först när krystvärkarna kom gjorde det ont! Hon är så häftig och jag är så Glad!!



Pöss!

2011-08-18 @ 11:58:01
URL: http://www.frujantol.blogspot.com
Postat av: Emma

Min favvo när jag va liten va en madicken bok. när mamma och pappa tröttna att läsa den för 10000 gången och försökte gena sa jag "Nej sådä står det faktiskt inte" Jag kunde inte läsa- men hade lärt mig den utantill.

2011-08-18 @ 12:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0