Idag är böckernas dag



I min värld är det böckernas dag idag! Jag har varit på ett bokseminarium för den härliga boken Skriv om och om igen som jag talat om förr! Den väcker verkligen lust att påbörja skrivarverkstaden!

Idag har jag upptäckt och handlat en ny bok - Långa Ben. Den heter så för att människorna bara går och går. De första människorna på jorden alltså. Pojken Gego berättar om deras vandringar i boken. Jag har inte läst den än men upplägget var lockande och boken billig! Jag betalade 30 riksdaler för den och jag såg att den finns att köpa för ännu billigare peng just nu på nätet!






Sedan har jag klickat hem Jan Hedhs bok om brödbakning! Efter att ha provat på att baka ett av hans brödrecept vill jag baka en massa bröd som är äkta och genuina! Dessutom smakade hans vetebullar verkligen ljuvligt.



Kommentarer
Postat av: Veronica

Gisses vad du är Pysslig!!! Gillar

2010-01-20 @ 21:37:00
URL: http://www.adelaide2.blogspot.com
Postat av: emma

och ändå glömmer man lätt just..benen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0