Vargvinter

Efter att jag har legat dagarna till ända i soffan och försökt kurera mig (vilket inte verkar hjälpa ett skit!) så pälsade jag idag på mig vinterkläderna och gav mig ut i vargavintern som under tiden jag dragit mig undan från omvärlden tagit entré. Snön var tjock på marken, snön dinglade och blåsten låg i. Vad är det som säger att man inte ska kunna ha paraply på vintern??

Vad var mitt mål? Vårdcentralen förstås! Min förhoppning var att läkaren skulle titta på mig med sina kloka ögon och säga.. ja du lilla Emma...  Det är en bakterieinfektion du har. Varsegod här får du penicilin. Men icke! sa nicke! Hem fick jag gå med vetskapen om att jag betalat mina sista slantar... låtit dem sticka mitt finger.. enbart för att få höra; det är en långdragen förkylning. En virusinfektion och därför inget vi kan göra åt. Kom tillbaka om du inte blir bättre!


What the????


Så vart man sjukskriven denna vecka.. Precis vad jag behövde... ? .... Jag hoppas alla förstod ironin! En vecka borta från plugget = mardröm. Särskilt när man redan varit däckad en vecka!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja... suckar.. så otroligt trist! Som tur är så kan det mesta ändå göras på distans. kanske 2 dgr jag faktiskt behöver ta mig till skolan denna vecka och det överlever jag allt! VIKING Men det är så trist när det inte finns ngt att göra.. bara vila, alvedon och vänta ut det.. tycker extra synd om dig som har en tendens att vara förkyld sex månader om året! =(

2008-11-24 @ 21:09:26
URL: http://adelaide2.blogspot.com
Postat av: Emma

Fast man ska vara glad att man slipper äta pencilin. Pencilin ska man verkligen bara äta i värsta fall. Så du hade tur.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0