Reklams dilemma

Okej. Det förvånar ingen längre... vi lever i ett informationssamhälle där vi blir utsatta för reklam ständigt. Den är överallt oavsett om vi vill eller inte.

I Lalanders bok ungdomsteorier  skriver han att  ungdomars tankar om sig själva i stor utsträckning har påverkats av de senare decceniernas medialisering/globalisering och samhällets förändringar. Men vi ser det samtidigt som viktigt att poängtera att alla ungdomar inte förefaller vara särskilt individualiserade. Många ungdomar skapar till huvuddelen sina livsstilar utifrån byggnades tradition och föräldrakulturen. Samtidigt som ungdomar vill känna en tillhörighet så är det viktigt att känna sig unik.

Därför blir mode och reklam ett komplext dilemma. Marknadsföring når alltid ut. Men olika ungdomskulturer tar naturligtivs åt sig detta på olika sätt. Just nu blir jag mest irriterad över att det är så mycket reklam för Eriksdalsbadet på tunnelbanan. Det är alldeles för mycket folk som köar till passen just nu och jag bara väntar tills de där 75 % som köper ett gymkort och sedan är aktiva i tre veckor ska ge upp.


Kanske borde jag göra reklam för min blogg? Det är ju tydligt att tunnelbanereklam lockar till sig fler besökare...!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0