Misslyckad helg

Gårdags kvällen började bra. Jag och syster Mad började med en promenad innan vi satte oss i en uberbvarm bil som vi tog till östermalm och restaurangen en halv grek och en turk. Eller vad den nu heter men som jag iallafall blivit nyfiken på efter rekommendationer av flera. Jo det blev lyckat. Efter det blev det medleyfestival. amy är söt med vad hände? Christer Sjögren gick vidare med sitt sjabbiga bidrag som mest kände som något Serbien skulle haft med i melodifestivalen.

För att göra alla goa och glada som åkte jag och mötte upp R och compani i Gubbängen. På något vis slutade det med att jag fick vänta i en kvart på sällskapet och sedan hamnade vi på kvarterskrogen. Hur gick det till att jag hamnade i centrum av det som jag och mina arbetskamrater i Hökarängen brukar baktala? Det blev en kväll i lägsta klass och nu ska jag jobba två helger i rad. Det bekommer mig inte alls för det är helt klart mer värt att jobba än att helgerna ska se ut som denna!

Idag ska bli trevligt. Syrra Jules kommer snart och vi ska ta en promenad runt Sickla-sjön. Sedan hämtar vår pruvata taxi-driver upp oss för ett besök hos kusin Ullis med familj i Huddinge. Jag älskar familjära saker.




 
taxidriver






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0